This course provides an understanding of theory, types of programs, PAUD policies, and the ability to carry out needs analysis, develop programs including Play Groups, Child Care Centers, implement programs and evaluate PAUD programs through explanations, discussions, presentations and assignments.
Program Objectives (PO)
Aktifitas Pembelajaran
Pertemuan 1
Hakikat AUD, landasan penyelenggaraan PAUD dan komitmen dan kebijakan PAUD
Date 7 Februari 2024
Pertemuan 2
Hakikat AUD, landasan penyelenggaraan PAUD dan komitmen dan kebijakan PAUD
Date 14 Februari 2024
Pertemuan 3
Tujuan PAUD dan Fungsi PAUD
Date 21 Februari 2024
Pertemuan 4
Teori perkembangan PAUD
Date 28 Februari 2024
Pertemuan 5
Pendekatan dalam PAUD, Prinsip pembelajaran AUD dan Asas Pembelajaran AUD
Date 6 Maret 2024
Pertemuan 6
Pengembangan kecerdasan jamak melalui bermain
Date 13 Maret 2024
Pertemuan 7
UTS
Date 20 Maret 2024
Pertemuan 8
Layanan PAUD Nonformal (TPA)
Date 27 Maret 2024
Pertemuan 9
Layanan PAUD Nonformal (KB)
Date 3 April 2024
Pertemuan 10
Layanan PAUD Nonformal (KB)
Date 10 April 2024
Pertemuan 11
Layanan PAUD Informal (Parenting Education)
Date 17 April 2024
Pertemuan 12
Penerapan Program PAUD
Date 24 April 2024
Pertemuan 13
Penerapan Program PAUD
Date 1 Mei 2024
Pertemuan 14
Praktek Luar Kelas
Date 8 Mei 2024
Pertemuan 15
Menggunakan teori dalam Praktek Luar Kelas pada Program PAUD
Date 15 Mei 2024
Pertemuan 16
Menggunakan teori dalam Praktek Luar Kelas pada Program PAUD
This course discusses concepts, theories and practices related to community development. The material studied includes understanding the concepts of community, development and community participation, as
The Digital Literacy course is a general compulsory course (MKWU) for all Surabaya State University students which is presented in the first year of study.
This course provides students with: (1) knowledge about the structure and function of the brain related to learning and ABK information processing systems, and (2)