•  

Our Top Course
Pengembangan Media Foto
( 16 Sections)
 
Komunikasi Pembelajaran
( 16 Sections)
 

Course Study of Sociological Learning in High Schools Study

Program Studi S1 Sosiologi UNESA

 
Card image

Course Description

Study of learning models with direction (direct instruction), acquisition of concepts (concept attainment model), meaningful learning (meaningful learning), and discussion (discussion model of learning), SET-oriented learning, and learning strategies (learning strategies) . The assessment is carried out through the presentation of concepts, presentation of operational examples of each learning model in the form of learning tools, workshops on developing learning tools by students oriented towards each learning model and strategy. The assessment activity ends with an exercise in implementing a particular learning model by each student in a peer teaching forum followed by discussion and reflection activities as well as cognitive internships at Senior High Schools.

Program Objectives (PO)

  • Mampu menganalisis peran dan posisi mata pelajaran Sosiologi di SMA.
  • Mahasiswa mampu mengkaji dinamika sosial dalam praktik pembelajaran Sosiologi di SMA.
  • Mahasiswa mampu rencana rencana pembelajaran, modul pengajaran, dan materi pembelajaran inovatif yang memadukan pengetahuan sosiologi dengan pendekatan pedagogi untuk berbagai lingkungan kelas.

Aktifitas Pembelajaran

  • Pertemuan 1
    Ruang lingkup kajian pembelajaran sosiologi di SMA
    • Date  3 Februari 2025

  • Pertemuan 2
    Menganalisis kurikulum sosiologi SMA
    • Date  10 Februari 2025

  • Pertemuan 3
    Teori-teori pembelajaran (behaviorisme, kognitivisme, konstruktivisme)
    • Date  17 Februari 2025

  • Pertemuan 4
    Menganalisis relevansi teori pembelajaran dengan pembelajaran sosiologi
    • Date  24 Februari 2025

  • Pertemuan 5
    Strategi pembelajaran (diskusi, role play, project)
    • Date  3 Maret 2025

  • Pertemuan 6
    Metode asesmen pembelajaran sosiologi di SMA
    • Date  10 Maret 2025

  • Pertemuan 7
    Penggunaan asesmen dalam meningkatkan keterlibatan siswa
    • Date  17 Maret 2025

  • Pertemuan 8
    Ujian Tengah Semester (Analisis kasus pembelajaran sosiologi di SMA)
    • Date  24 Maret 2025

  • Pertemuan 9
    Menganalisis peran media digital dalam pembelajaran sosiologi
    • Date  31 Maret 2025

  • Pertemuan 10
    Integrasi teknologi pembelajaran (LMS, e-learning)
    • Date  7 April 2025

  • Pertemuan 11
    Mendesain RPP berbasis sosiologi dengan pendekatan inovatif
    • Date  14 April 2025

  • Pertemuan 12
    Modul pembelajaran berbasis masalah
    • Date  21 April 2025

  • Pertemuan 13
    Membuat media ajar digital untuk pembelajaran sosiologi
    • Date  28 April 2025

  • Pertemuan 14
    Peer teaching: simulasi pembelajaran sosiologi
    • Date  5 Mei 2025

  • Pertemuan 15
    Presentasi hasil proyek (RPP, modul, media)
    • Date  12 Mei 2025

  • Pertemuan 16
    Ujian Akhir Semester (Final Project) – Laporan & presentasi
    • Date  19 Mei 2025

Lecturer

DEWIEN NABIELAH AGUSTIN
DEWIEN NABIELAH AGUSTIN
  • 215,475 Reviews4.8 Rating

PUTRI DWI PERMATA INDAH
PUTRI DWI PERMATA INDAH
  • 215,475 Reviews4.8 Rating

MOH. MUDZAKKIR
MOH. MUDZAKKIR
  • 215,475 Reviews4.8 Rating

Video Images
Preview this course
 
 
  • Program StudiS1 Sosiologi
  • Semester4
  • Lectures3
Difficult Things About Education.
$75$10