This course discusses the planning, management, and evaluation of education and training in order to improve performance based on the science of Educational Technology through case study and collaboration learning
Program Objectives (PO)
Menguasai konsep, prinsip teknologi kinerja sebagai uapaya peningkatan kinerja
Aktifitas Pembelajaran
Pertemuan 1
Memperjelas pengertian HPT
Date 31 Agustus 2023
Pertemuan 2
Hubungan antara HPT dengan teknologi pendidikan
Date 7 September 2023
Pertemuan 3
HPT dalam organisasi
Date 14 September 2023
Pertemuan 4
HPT dalam organisasi
Date 21 September 2023
Pertemuan 5
Memperjelas pembelajaran kelas dalam penerapan HPT
Date 28 September 2023
Pertemuan 6
Memperjelas bentuk intervensi penerapan kelompok kecil dalam HPT
Date 5 Oktober 2023
Pertemuan 7
Memperjelas penerapan pembelajaran dengan video dalam HPT
Date 12 Oktober 2023
Pertemuan 8
Memperjelas penerapan pembelajaran dengan komputer
Date 19 Oktober 2023
Pertemuan 9
Ujian tengah semester
Date 26 Oktober 2023
Pertemuan 10
Memperjelas manajemen sumber belajar untuk HPT
Date 2 November 2023
Pertemuan 11
Memperjelas On the Jon Training dalam HPT
Date 9 November 2023
Pertemuan 12
Memperjelas penggunaan pembelajaran jarak jauh dalam HPT
This course equips students with the skills to plan, implement and manage, as well as evaluate science learning in elementary school by utilizing knowledge about
This course examines the basic concepts of change management, Resistance, Theory, Approaches, types and strategies of Change Management, Drivers of Organizational Change, Supporting and Inhibiting
Critical educational theory courses lead students to have understanding and skills in analyzing the basics of community development through educational studies in the context of