Course Description
This course provides the students with the knowledge of analyzing language beyond sentence level to make them aware of the complexity and function of language as a means of communication both written and spoken. It also requires them to find relevant pedagogical implications of the discourse theories for language teaching. The discussion includes the role of context, information structure, cohesion and coherence and how those theories can be useful in developing students‘ communicative competence.
Program Objectives (PO)
- mampu menunjukkan nilai-nilai agama, kebangsaan, dan budaya nasional dalam analisis wacana dan penggunaan Sistemik Fungsional Linguistik (SFL) untuk pembelajaran Bahasa Inggris
- mampu menunjukkan etika akademik dalam pengumpulan, analisis, dan pelaporan data wacana berbasis teori SFL dalam pembelajaran Bahasa Inggris
- Mampu menghasilkan model pembelajaran berbasis teknologi menggunakan analisis wacana dan teori Sistemik Fungsional Linguistik (SFL) untuk meningkatkan kemampuan literasi siswa dalam Bahasa Inggris umum.
- Mampu menghasilkan desain pembelajaran inovatif untuk Bahasa Inggris untuk tujuan tertentu (ESP) yang memanfaatkan analisis wacana berbasis SFL untuk konteks profesional atau akademik