Course Description
Initial provision to form reading competence on simple themes that are often encountered in daily life such as departure-arrival schedules (means of transportation), announcements. Instilling the impression that learning to read 1C is fun 1D through the choice of interesting themes to lay the foundation for the competency 1C to read correctly and well 1D is the main target. Absorption of information to increase comprehension abilities which includes understanding words, phrases, sentences as well as training in understanding various basic level Japanese sentence patterns in line with Shokyu Nihongo I learning through structured and guided activities in the form of peer teaching, discussions and presentations.
Program Objectives (PO)
- Mahasiswa mampu memahami isi bacaan berbahasa Jepang tingkat dasar dari Shokyuu de Yomeru Topikku 25 Bab 1–25 secara reseptif dengan mengidentifikasi ide pokok, informasi rinci, kosakata kunci, dan unsur budaya Jepang yang terkandung di dalamnya melalui pendekatan studi kasus.
- Mahasiswa mampu mengungkapkan kembali isi bacaan secara produktif, baik lisan maupun tulisan, dengan menggunakan kosakata, tata bahasa, dan pola kalimat tingkat dasar secara tepat dalam konteks keseharian, akademis, dan pekerjaan, berdasarkan permasalahan yang diangkat dari studi kasus.
- Mahasiswa mampu menerapkan konsep dasar kebahasaan (kosakata, tata bahasa, dan struktur teks) untuk menganalisis dan memecahkan permasalahan komunikasi yang ditemukan dalam bacaan, serta menyusun solusi atau rekomendasi yang sesuai dengan konteks kasus yang dipelajari.