Course Description
This course discusses the stages and points of view in reviewing visual communication design work including various concepts of basic understanding of design, problems, fields of study, historical aspects, as well as the Premodern, Modern and Postmodern eras in design. This course also connects the subject of social phenomena and realities developing in society and explains the implementation of postmodern and contemporary semiotic, rhetorical and aesthetic idiom concepts within the scope of interdisciplinary thinking in the realm of Visual Communication Design.
Program Objectives (PO)
- 1. Mampu memahami Ruang Lingkup Desain Komunikasi Visual.
- 2. Mampu memahami dan mampu menerapkan tahapan dan sudut pandang dalam meninjau karya desain.
- 3. Mampu menguasai teori Semiotika, Retorika, dan idiom estetik Postmodern.
- 4. Mampu mengimplementasikan teori-teori di atas dalam mencari maksud/pesan tersembunyi dari karya desain komunikasi visual, yang kemudian diharapkan bisa merekonstruksi karya tersebut sesuai dengan konsep dan tema yang diangkat.
- 5. Mampu menemukan dan mengkaji fenomena dan realitas sosial dalam ruang lingkup pemikiran interdisiplin pada ranah Desain Komunikasi Visual.