This course examines the concept of e-learning and its use in mathematics learning. The discussion begins with the meaning and characteristics of e-learning, followed by studying e-learning supporting technology. Then apply it to create simple e-learning for mathematics learning through IT-assisted task-based learning.
Program Objectives (PO)
Mampu mendemonstrasikan pengetahuan pedagogis dalam merancang, melaksanakan, dan mengevaluasi pembelajaran Matematika
Mampu merancang, melaksanakan dan mengevaluasi e-learning matematika dengan menggunakan TIK
Aktifitas Pembelajaran
Pertemuan 1
Pengertian e-learning dan sejarah perkembangannya
Date 5 Februari 2024
Pertemuan 2
Konsep dasar e-learning
Date 12 Februari 2024
Pertemuan 3
Konsep dasar e-learning
Date 19 Februari 2024
Pertemuan 4
Tools pendukung e-learning
Date 26 Februari 2024
Pertemuan 5
Tools LMS berbasis Moodle
Date 4 Maret 2024
Pertemuan 6
Merancang e-learning dalam pembelajaran matematika
Date 11 Maret 2024
Pertemuan 7
Merancang e-learning dalam pembelajaran matematika
Date 18 Maret 2024
Pertemuan 8
UTS
Date 25 Maret 2024
Pertemuan 9
Membuat konten multimedia dalam e-learning
Date 1 April 2024
Pertemuan 10
Konten yang diperlukan dalam e-learning
Date 8 April 2024
Pertemuan 11
Finalisasi pembuatan e-learning/LMS
Date 15 April 2024
Pertemuan 12
Mempraktekkan e-learning pembelajaran matematika yang sudah dibuat
Date 22 April 2024
Pertemuan 13
Mempraktekkan e-learning pembelajaran matematika yang sudah dibuat
Study of the meaning, types/classification, functions, basics of media development, as well as being able to select, design and produce learning media by utilizing the
Study of basic concepts: Stoichiometry, Atomic Structure & Periodic System of Elements, Chemical Bonding, Solutions, Colloidal Systems, Energetics, Reaction Rates, Chemical Equilibrium, Redox & Electrochemistry,
Study of learning models: cooperative (cooperative learning), scientific approach-oriented learning such as: problem-based learning, inquiry-discovery learning and contextual learning as well as project-based learning and