Course Description
This course examines the concept of learning styles for children on the autism spectrum, behavioral learning models for children on the autism spectrum, developmental learning models for children on the autism spectrum, cognitive learning models for children on the autism spectrum, multi-dimensional learning models for children on the autism spectrum, academic curriculum for children on the autism spectrum, learning planning for children on the autism spectrum, implementing learning for children on the autism spectrum and evaluating learning for children on the autism spectrum. Lectures are carried out using direct learning, case study, small-group discussion, problem-based learning, project-based learning and collaborative learning methods.
Program Objectives (PO)
- Mahasiswa mampu menganalisis karakteristik gaya belajar anak dengan spektrum autis dan menentukan strategi pembelajaran individual yang sesuai untuk meningkatkan efektivitas layanan akademik bagi peserta didik berkebutuhan khusus (PDBK).
- Mahasiswa mampu menerapkan berbagai model pembelajaran (perilaku, perkembangan, kognitif, dan multi-dimensi) secara kritis dan kontekstual dalam perancangan kurikulum dan layanan pendidikan bagi anak dengan spektrum autis.
- Mahasiswa mampu merancang rencana pembelajaran individual yang memadukan prinsip-prinsip pedagogi khusus, media, dan teknologi asistif, untuk mendukung capaian akademik anak dengan spektrum autis.
- Mahasiswa mampu melaksanakan dan mengevaluasi proses pembelajaran untuk anak dengan spektrum autis secara kolaboratif, reflektif, dan berkelanjutan dengan memanfaatkan pendekatan interdisipliner dan teknologi pendukung.