•  

Our Top Course
Pengembangan Media Foto
( 16 Sections)
 
Komunikasi Pembelajaran
( 16 Sections)
 

Course Inclusive Education

Program Studi S1 Pendidikan Luar Sekolah UNESA

 
Card image

Course Description

This course will examine in depth: The basic concept of inclusive education; Philosophy, basic principles and regulations; GDPK diversity (characteristics) (law no 8 physical, mental and intellectual disabilities); Policy for implementing inclusive education in Indonesia (regulations, guidelines); Concept and Implementation of inclusive education in Indonesia (which includes the Student Admission System, Identification and Assessment, Curriculum Adaptation, Preparation of Learning Equipment, Implementation of Learning, Assessment); Management of inclusive education (8 basic principles of education); Support System for Providing Inclusive Education; Accessibility and Assistive technology. Discussion of the implementation of inclusive education for all students at all levels, types and units of education through the GDPK social paradigm approach by incorporating the noble values ​​of Indonesian educational culture. Indicators of the success of this course are if students have a comprehensive understanding of inclusive education, have good tolerance for people with special needs, and are able to align inclusive education programs with non-formal education programs.

Program Objectives (PO)

  • Menganalisis sains dan teknologi sebagai alat untuk memperoleh informasi pendidikan yang inklusif dan menyampaikannya (C4)
  • Evaluasi konsep pendidikan inklusif, serta masalah prosedural dalam implementasi dan penyelesaiannya (C5)
  • Evaluasi pemahaman siswa dengan kebutuhan khusus berdasarkan analisis informasi dan data penilaian untuk memberikan solusi alternatif terhadap masalah pembelajaran di sekolah (C5)
  • Menciptakan tanggung jawab atas kinerja pembelajaran yang dilaksanakan (C6)

Aktifitas Pembelajaran

  • Pertemuan 1
    Kon sep pendidikan inklusif
    • Date  7 Februari 2024

  • Pertemuan 2
    Dasar-dasar pendidikan inklusif
    • Date  14 Februari 2024

  • Pertemuan 3
    Understand the principles of organizing inclusive education
    • Date  21 Februari 2024

  • Pertemuan 4
    Indeks inklusi
    • Date  28 Februari 2024

  • Pertemuan 5
    Konsep pendidikan inklusif di Indonesia
    • Date  6 Maret 2024

  • Pertemuan 6
    Perkembangan Pendidikan Inklusif di Dunia
    • Date  13 Maret 2024

  • Pertemuan 7
    Karakteristik Belajar Siswa dengan Kebutuhan Khusus
    • Date  20 Maret 2024

  • Pertemuan 8
    Ujian Tengah Semester
    • Date  27 Maret 2024

  • Pertemuan 9
    Karakteristik Belajar Siswa dengan
    • Date  3 April 2024

  • Pertemuan 10
    Identifikasi dan Penilaian Peserta Didik dengan Kebutuhan Khusus
    • Date  10 April 2024

  • Pertemuan 11
    Jelaskan Matriks Perencanaan untuk peserta didik dengan kebutuhan khusus
    • Date  17 April 2024

  • Pertemuan 12
    Program Pembelajaran Individual (ILE)
    • Date  24 April 2024

  • Pertemuan 13
    Administrasi pendidikan inklusif
    • Date  1 Mei 2024

  • Pertemuan 14
    Penyesuaian kurikulum di sekolah inklusif
    • Date  8 Mei 2024

  • Pertemuan 15
    Pemahaman penilaian untuk peserta didik dengan kebutuhan khusus di sekolah inklusif
    • Date  15 Mei 2024

  • Pertemuan 16
    Penilaian akhir semester
    • Date  22 Mei 2024

References

Lecturer

ASRI WIJIASTUTI
ASRI WIJIASTUTI
  • 215,475 Reviews4.8 Rating

MUHAMMAD NURUL ASHAR
MUHAMMAD NURUL ASHAR
  • 215,475 Reviews4.8 Rating

Video Images
Preview this course
 
 
  • Program StudiS1 Pendidikan Luar Sekolah
  • Semester2
  • Lectures2
Difficult Things About Education.
$75$10