•  

Our Top Course
Pengembangan Media Foto
( 16 Sections)
 
Komunikasi Pembelajaran
( 16 Sections)
 

Course Services

Program Studi S1 Manajemen UNESA

 
Card image

Course Description

The development of global business indicates the increasing importance of the service sector and even the increasingly rapid market competition climate, so that services can become a potential weapon for competitive advantage that influences the achievement of consumer satisfaction and loyalty. This course explains that services have different properties from goods and these differences result in different management challenges for business entities when offering products. These challenges relate to activities that determine service quality, design services, communicate and build a service image, adapt to fluctuations in demand, satisfy internal customers, determine prices, and organize a service company; so that business entities can develop superior service strategies and tactics. This lecture is carried out using the lecture and discussion method.

Program Objectives (PO)

  • C4. Mahasiswa mampu menelaah secara cermat teori-teori bidang Pemasaran Jasa.
  • P3. Mahasiswa mampu membuat strategi pemasaran jasa secara tepat sesuai dengan teori dan obyek
  • A4. Mahasiswa mampu mengaitkan karakter tangguh, kolaboratif, adaptif, inovatif, inklusif, belajar sepanjang hayat dan berjiwa kewirausahaan di dalam kegiatan pembelajaran Pemasaran Jasa.
  • P4. Mengembangkan strategi pemasaran yang sesuai dengan obyek yang dipilih

Aktifitas Pembelajaran

  • Pertemuan 1
    Dan menjelaskan pengertian pemasaran jasa dan ruang lingkupnya serta mendeskripsikan karakteristik jasa
    • Date  25 Agustus 2025

  • Pertemuan 2
    Perbedaan jasa dan proses jasa serta menganalisa tentang jasa di masa yang akan datang
    • Date  1 September 2025

  • Pertemuan 3
    Perilaku konsumen dalam konteks bisnis jasa
    • Date  8 September 2025

  • Pertemuan 4
    Segmentasi dan penentuan pasar sasaran jasa
    • Date  15 September 2025

  • Pertemuan 5
    Targeting pasar sasaran
    • Date  22 September 2025

  • Pertemuan 6
    Menganalisa positioning dan diferensiasi
    • Date  29 September 2025

  • Pertemuan 7
    Arti produktivitas dan kualitas jasa
    • Date  6 Oktober 2025

  • Pertemuan 8
    Ujian Tengah Semester
    • Date  13 Oktober 2025

  • Pertemuan 9
    Strategi bauran pemasaran jasa
    • Date  20 Oktober 2025

  • Pertemuan 10
    Strategi produk
    • Date  3 November 2025

  • Pertemuan 11
    Strategi penetapan harga jasa
    • Date  10 November 2025

  • Pertemuan 12
    Strategi penyampaian/distribusi jasa
    • Date  17 November 2025

  • Pertemuan 13
    Mengenal strategi promosi jasa dan menggambarkan langkah-langkah dalam pengembangan komunikasi yang efektif
    • Date  24 November 2025

  • Pertemuan 14
    Bagaimana cara penanganan keluhan pelanggan yang efektif dan perbaikan jasa
    • Date  1 Desember 2025

  • Pertemuan 15
    Sistem Kualitas Jasa (Service Quality)
    • Date  8 Desember 2025

  • Pertemuan 16
    Sistem Kualitas Jasa (Service Quality)
    • Date  15 Desember 2025

Lecturer

MOHAMMAD AMIRUDDIN AL-FARISI
MOHAMMAD AMIRUDDIN AL-FARISI
  • 215,475 Reviews4.8 Rating

YESSY ARTANTI
YESSY ARTANTI
  • 215,475 Reviews4.8 Rating

Video Images
Preview this course
 
 
  • Program StudiS1 Manajemen
  • Semester7
  • Lectures2
Difficult Things About Education.
$75$10