•  

Our Top Course
Komunikasi Pembelajaran
( 16 Sections)
 
Pengembangan Media Foto
( 16 Sections)
 

Course Fashion Branding Marketing

Program Studi D4 Tata Busana UNESA

 
Card image

Course Description

This course provides students with an understanding to know and study in general the correlation between the fields of fashion, branding and marketing. Students will also learn how to determine target markets and segmentation, the concept of marketing mix, fashion distribution and communication, design and build branding for a fashion product, and determine the right marketing strategy. Learning applies the Case Study and Project Based Learning models, and ends with designing a Business Model Canvas, and a marketing content creation project for digital marketing.

Program Objectives (PO)

  • Mahasiswa mampu memahami Konsep Dasar Fashion Branding and Marketing, Size Market and Market Environment, Target Market dan Segmentation, Marketing Mix, Marketing Research, dan Fashion Distribution and Communication
  • Mahasiswa mampu merancang dan mengimplementasikan strategi konten Instagram yang kreatif dan relevan dengan audiens target
  • Mahasiswa mampu mengembangkan pemikiran logis, kritis, sistematis, dan kreatif dalam pembelajaran fashion branding and marketing
  • Mahasiswa mampu merancang dan membangun fashion brand

Aktifitas Pembelajaran

  • Pertemuan 1
    Konsep Dasar Fashion Branding and Marketing
    • Date  5 September 2025

  • Pertemuan 2
    Size Market and Market Environment
    • Date  5 September 2025

  • Pertemuan 3
    Target Market dan Segmentation
    • Date  19 September 2025

  • Pertemuan 4
    Marketing Mix (Product and Price, Place and Promotion)
    • Date  26 September 2025

  • Pertemuan 5
    Marketing Research (Riset Pasar)
    • Date  3 Oktober 2025

  • Pertemuan 6
    Fashion Distribution and Communication
    • Date  10 Oktober 2025

  • Pertemuan 7
    Label. Logo, Brand and Packaging
    • Date  17 Oktober 2025

  • Pertemuan 8
    Soal UTS
    • Date  24 Oktober 2025

  • Pertemuan 9
    Merancang dan membangun fashion brand
    • Date  31 Oktober 2025

  • Pertemuan 10
    Merancang dan mengimplementasikan strategi konten Instagram yang kreatif dan relevan dengan audiens target
    • Date  7 November 2025

  • Pertemuan 11
    Merancang dan mengimplementasikan strategi konten Instagram yang kreatif dan relevan dengan audiens target
    • Date  14 November 2025

  • Pertemuan 12
    Merancang dan mengimplementasikan strategi konten Instagram yang kreatif dan relevan dengan audiens target
    • Date  21 November 2025

  • Pertemuan 13
    Merancang dan mengimplementasikan strategi konten Instagram yang kreatif dan relevan dengan audiens target
    • Date  28 November 2025

  • Pertemuan 14
    Merancang dan mengimplementasikan strategi konten Instagram yang kreatif dan relevan dengan audiens target
    • Date  5 Desember 2025

  • Pertemuan 15
    Merancang dan mengimplementasikan strategi konten Instagram yang kreatif dan relevan dengan audiens target
    • Date  12 Desember 2025

  • Pertemuan 16
    Menunjukkankarakter tangguh,kolaboratif, adaptif,inovatif dan disiplindalam mengikuti pembelajaran fashion branding & marketing
    • Date  19 Desember 2025

Lecturer

YULISTIANA
YULISTIANA
  • 215,475 Reviews4.8 Rating

Video Images
Preview this course
 
 
  • Program StudiD4 Tata Busana
  • Semester3
  • Lectures1
Difficult Things About Education.
$75$10